onsdag 5 januari 2011

A knight in shining armour

Nu har jag jobbat klart för veckan, nu återstår endast en slutspurt på kursen som inkluderar seminarieförberedelser och en hemtenta. Ska bli hur kul som helst! Allvarligt talat så fasar jag för måndagens redovisning mer än inför hemtentan. Jag klarar inte att bli förödmjukad framför mina klasskamrater, hur sympatiska de än är. Tur att alla verkar ha samma uppfattning om läraren i alla fall, så man inte sitter där och är den enda som darrar av skräck.

Vem vet, jag kanske gör en för stor grej av det. Men det känns jobbigt. Min förhoppning är nog att göra en alldeles för stor sak av det för att sedan blir positivt överraskad när det visar sig att det inte var så farligt som jag hade tänkt. Eh.

Kollar ni på Emma förresten? Jag var lite skeptisk i början, det var inte lika bra som Austen på TV brukar vara. Men nu, i näst sista avsnittet, satt jag och hoppade i soffan. De måste bli kära, de är redan kära! Och det måste sluta lyckligt, för Austens hjältinnor får alltid det som de högst önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar