lördag 17 december 2011

Efter regn kommer tö

Det dog lite där va? Tror jag lägger ned min lilla julkalender för i år. Känns så sjukt oinspirerat just nu.

Hade en väldigt fin dag i går. Först var jag på bio och såg Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Kanske ska skriva något mer ordentligt om den sen, men jag tycket mycket om den. Fast jag tror att jag någonstans förlorar förmågan att tänka kritiskt och blir så uppslukad i äventyret. Deduktionerna som är så viktiga i Doyles berättelser läggs här åt sidan för att istället bli mer actionorienterat. Mycket explosioner och slow-motion-scener a la Guy Ritchie. Kemin mellan Robert Downey Jr och Jude Law är det starkast lysande elementet i filmen. Fantastisk bra kombo av skådespelare!

Efter bion blev det middag och lättare utgång med basgruppen. Ja, vi spelar inte bas, men det är så grupperna kallas under utbildningen. God mat och väldigt, väldigt roligt sällskap! Vi käkade på Arizona i Vasastan och åkte sedan till Söder för ett par mindre lyckade uteställen. Sedan avvek jag, man kommer till en punkt som nykter då alla andra blir lite osammanhängande. Hann dessutom läsa de sista sidorna i Tinker, Tailor, Soldier, Spy på tunnelbanan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar