söndag 11 december 2011

Nya tag

Det värsta med att ha så mycket att göra är att man inte orkar göra de saker man egentligen vill göra. Som att läsa till exempel. Just nu läser jag Tinker, Tailor, Soldier, Spy och den är bara  bra. Älskar den. Den har en långsam uppbyggnad av spänning och en sådan fantastiskt subtil huvudkaraktär att man bara vill sluka den hel. Men den blir mest läst på tåget, då det inte finns koncentration för något annat. Annars orkar jag inte ta tag i den ordentligt, även om den förtjänar det. Det är så sällan man hittar de där riktiga sträckläsarna och då får man ju bara en första gång med dem, resten är omläsningar.

En annan sak jag älskar men som jag inte har tid med är film och TV. Jag är jätteintresserad av Nobel, men jag orkade inte sitta uppe i går kväll och vänta på talen, trots att de oftast är roligast och mest intressanta. Och alla mina älskade TV-serier som ligger och väntar. Det är nästan tur att Doctor Who inte går just nu, för jag vet inte om jag skulle följa det med samma hängivelse som annars.

Är det så här det kommer att bli när man börjar jobba? Jag hoppas inte det, för vad grått livet skulle te sig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar