torsdag 21 juni 2012

Avslut del 2


Även i dag var det dags för en sista gången. Dock har jag bara varit där en väldigt kort period, så det känns väl inte allt för traumatiskt. Men det var en mycket trevlig arbetsplats, inget bibliotek på det traditionella sättet. Jag har hjälpt myndighetens bibliotekarie att klassificera och ordna om i det lilla interna biblioteket. Det har varit bra att bekanta sig lite mer med SAB i ett praktiskt sammanhang och jag har dessutom fått pröva på Mikromarc, så det hamnar definitivt i mitt CV.

Sista dagen som det var blev jag dessutom bjuden på lunch. Åt chicken tikka butter masala med naan. Fantastiskt gott! Det börjar vattnas i munnen när jag tänker på det. Sedan blev det gräddtårta med jordgubbar till eftermiddagsfikat. Så en riktig matdag! Efter jobbet så begav jag mig först till KTHB och sedan till Riksdagsbiblioteket för att lämna tillbaka böcker. Det var smått galet i Gamla stan, orkade inte vara där länge. Kikade in på SF-bokhandeln men hittade inget intressant tyvärr. Det är svårt att hitta inspiration när man är varm, stressad och trött.

Men sammanlagt var det en bra dag, tänkte jag bara skulle påpeka att dessa också existerar om ni undrade om bloggen hade blivit helt emo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar