lördag 30 juni 2012

Lägesrapport

Jag tror att jag drömde att jag hade en kommentar på ett blogginlägg men att jag inte kunde komma åt det av någon anledning. Det måste verkligen ha varit en dröm, får aldrig några kommentarer.

Den här veckan har varit lätt... vill inte skriva hektisk, men fullsmockad av arbete och uppvilning inför arbete. Jag har arbetat tre kvällar, en i Hässelby och två i Vällingby. Det är rätt lugnt på kvällarna men man får en annan dygnsrytm. Och man hinner inte med speciellt mycket, stora delar av dagarna blir låsta. Tur att jag har nära till arbetet i alla fall, det tar bara sju minuter med tunnelbanan till Vällingby. Lite bättre än att åka till Uppsala och att ta sig därifrån.

På arbetssökarfronten är det stendött. Jag har skickat i väg en del ansökningar men jag har inte hört något. Eller jo, fick tillbaka ett mail där de sa att de hade gått vidare med andra sökande. Jag försöker att inte stressa upp mig, men det är fan jobbigt att gå och ha det där i bakhuvudet hela tiden. Jag har en del pengar sparade, så jag skulle kunna klara mig ett tag, men jag vill inte använda de pengarna. Arbetslöshet är inte lockande heller, tror jag skulle bli knäpp av att driva omkring hela dagarna. Och tanken på att gå till Arbetsförmedlingen? Fy. Fan. Det verkar ganska värdelöst, speciellt om man ska sitta med på massor av skitundervisning om hur man skriver CV.

Um... Något positivt... Jaja, återkommer om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar