söndag 3 juni 2012

Dagen före i dag

Lite tung dag i dag, känner mig inte helt på topp. Det kanske är nervositet inför nya jobbet i morgon. Jag har liksom ingen ro i kroppen. Därför har jag inte lyckats göra så mycket i dag, var i Backlura en sväng och hälsade på pappa. Han hade gjort en examenstårta till mig, blev väldigt överraskad! Eller ja, han hade gjort klart tårtbottnarna, men jag fick fixa med grädden och frukten som skulle på. Sedan fick jag med mig ganska mycket mat hem också, vilket är bra för pengar är det ont om den här månaden.

Gårdagens examensmiddag blev väldigt lyckad. Det trista var ju att inte alla dök upp, även några som hade sagt att de skulle göra det hörde knappt av sig. Men, men, det var kul ändå! Vi käkade på Monks i Gamla stan och jag åt helstekt spädgris med delikatesspotatis, kål och en svingod sås. Trodde jag skulle dö av lycka, godaste jag har ätit på länge. Sedan satt vi bara och pratade och skrattade (plus en intensiv diskussion om relationsanarkister förstås). Det känns så galet tråkigt att inte få träffa kursarna regelbundet nu. Man vet ju hur det blir, det är svårt att hinna med att träffas när alla har jobb och sådant.

Fast vem vet? Jag kanske blir arbetslös i höst och då får jag massor av fritid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar