onsdag 17 februari 2010

Axel, ska vi slå vad?

Ok. Sista jobbdagen den här veckan. I går tog prylarna slut en timme innan det var dags att gå hem. Vi stod och glodde och försökte emellanåt se upptagna ut. I dag fanns det inte heller mycket att göra på slutet, men jag gick hem strax innan två så det var inte mitt problem! Bra dag på jobbet, vissa dagar kan annars kännas så sjukt jobbiga. Fast jag fick ont i min problem-axel, jag fattar inte varför just i dag. Men det är lite coolt att kunna säga att jag har en "bad shoulder", för då låter det som att jag stridsärr och sånt. Jag är härdad av livet!

Såg precis senaste Lie to Me som jag spelade in i går. Det är så skönt att det blir bättre med tanke på hur ljummet det var i början. Tim Roth är cool som vanligt, han går förresten som en cowboy, lite hjulbent så där. Och hon som spelar Lightmans dotter är så underbar! Jag som annars brukar ha svårt för barnskådisar, men hon är verkligen suverän. När säsong ett blir lite billigare så ska jag nog köpa den på DVD.

Förresten läste jag ut andra Mary Russell-boken, A Monstrous Regiment of Women. Den visste var den tog. I måndags så blev jag tvungen att gömma mig i omklädningsrummet under rasterna för att få läsa lite. Jag var nog mest fascinerad över hur Russells och Holmes förhållande utvecklade sig. Lite luddigt skrivet av King kanske, men OK. Inte överdrivet sentimentalt (snarare tvärtom). Nu läser jag tredje boken, A Letter of Mary, i lugnare takt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar