fredag 12 februari 2010

Topic: Books

Jag försöker förbereda mig mentalt för bokrean. Hittade ett reklamblad på Åhléns och för första gången på flera år så fanns böcker jag ville köpa. Halva hjärnan ignorerade envist brist på pengar, tid för att läsa och plats i bokhyllorna. Det verkar vara helt okej böcker för en gångs skull, annars trycker de ju upp skit på dåligt papper just för reorna. Hatar det, man känner sig så sjukt blåst. Poängen med reor är ju att priserna på de ordinarie varorna ska sänkas. Annars är det ju bara... Rusta. Lågprisvaror i låg kvalitet.

Det är antagligen så att jag är lite dum i huvudet. Jag har gnällt om Mary Rusell-romanerna här i bloggen tidigare. Alltså bruden som blir Sherlock Holmes assistent och till slut... fru. UGH. Anyhow... Nu läser jag första boken om henne, The Beekeeper's Apprentice. Varför? Jag har ingen aning, men det verkar som jag törstar efter Sherlock Holmes eller skräplitteratur just nu. Berättelser med billiga kickar och trygga karaktärer. Kanske ska försöka dra igenom lite deckare i år. KLASSIKER alltså. Inget nytt skit. Fy fan. Pusseldeckare eller skumma kriminalare. Inget CSI crap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar