måndag 27 december 2010

Bokenkät

Bokenkät hittad på Bokhora.se:

Hur många och vilka böcker fick du i julklapp i år?

Tre, faktiskt. Nästa år ska jag bara önska mig böcker, inget annat! Stephen Frys The Fry Chronicles (fortsättning på hans självbiografiska Moab is My Washpot), Patti Smiths Just Kids och en bok om hur man virkar/stickar blommor och annat.

Vilka böcker gav du bort i julklapp?

Endast en bok om brödbakning till pappa.

Hade du skrivit en önskelista?

Självklart, annars är ju föräldrarna helt vilse.

Fick du/eller gav du bort någon läsplatta?

Fick faktiskt en läsplatta! En iRiver Story. Inte lika fancy som en iPad, men en sådan skulle jag ändå aldrig våga ta med mig någonstans.

Skickar du julkort?

Absolut, känns mycket mer personligt än ett SMS.

Vilken är den sämsta julklappen du fått någonsin? (behöver ej vara bokrelaterad)

Um... Svårt att säga, kanske i år när jag fick en burk med blomfröer av min pappa? Med tanke på att jag bor i lägenhet så känns det lite onödigt. Tror att det var ett impulsköp som han hittade på Jula eller något.

Vilken är den bästa bok du läst i år?

The Secret History av Donna Tart. Herregud, den boken läste jag på några dagar. Annars slukade jag även Our Tragic Universe också, Scarlett Thomas fantastiska bok som handlar om allt möjligt. Oh, icke att förglömma är Michael Chabons The Yiddish Policemen's Union. En hel del bra har det blivit i år, trots att jag inte har haft så mycket tid att läsa nu på höstterminen.

Vilken bok ser du mest fram emot under 2011?

Vet inte om jag ska våga mig på The Magus av John Fowles. Den har jag nämligen sparat eftersom jag har hört att den ska vara så bra. Annars har jag alltid böcker att se fram emot, det finns så sjukt mycket att välja emellan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar