torsdag 23 december 2010

Dan före... varför heter det dopparedan?

Ops. Har inte skrivit ett riktigt inlägg på flera dagar. Fy mig. Det blir lite stopp i hjärnan strax innan jul, man vill mest göra ingenting. Fick ångest i går också för läraren hade lagt ut hemtentan och nästa seminarieuppgift på nätet, två dagar innan jul. Den människan är fan inte... mänsklig. En riktig häxa kan hon vara ibland och ibland är hon trevlig. Gör det nästan jobbigare, att ha en lärare med personlighetsklyving än att ha ett arsle till lärare. Så jag kommer antagligen plugga över jul, hur mycket jag än försöka stoppa mig själv. Mest för att jag har mardrömmar inför nästa seminarium. Om det inte var en gruppuppgift så skulle jag skita i att gå och ta en extrauppgift istället. URK.

Men... det är i alla fall jul. Fast jag kan säga att jag inte känner mig vidare peppad. Det ska i och för sig bli skönt att vara hos mamma, för då slipper man göra massor av stök och lagande. Jag har lobbat för brysselkål och eventuell grönkål i alla fall. Och julklappar! Om det inte vore för dem så skulle jag bli buddhist. Kanske. Jag följer i alla fall Dalai Lama på Twitter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar