lördag 4 december 2010

Kyle MacLachlan


Jag måste erkänna en sak, jag har väldigt svårt för att se skådespelare åldras. Eller åtminstone åldras på ett dåligt sätt. Ibland blir de stiligare, men oftast inte. Det finns något ovärdigt i det, något som man inte hade förväntat sig förekom i Hollywood av alla ställen. Kyle MacLachlan har jag sett i TV-serier innan jag började kolla på Twin Peaks. Gillade honom inte. Orson i Desperate Housewives, vidrig karaktär, inte ens rolig. Trey i Sex in the City. Snacka om ovärdigt! Han är så jävla bra i TP och sedan får han göra sådana där trista roller! Usch! Ibland ska man typecasta, hur oinspirerat och okreativt det än kan vara. Positiv typecasting kallar jag det, ungefär som positiv särbehandling. All for the greater good.

Förresten, jag börjar förstå att Diane aldrig ska dyka upp. Hon kanske inte ens existerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar