fredag 31 december 2010

THE END (of 2010, that is...)

Ska jag sammanfatta 2010? Nja. Med mitt dåliga minne så skulle jag nog ändå glömma bort de riktigt intressanta bitarna, om det nu finns sådana i mitt liv. I bloggen har jag i alla fall skrivit ihop 233 inlägg (234 med det här), alla säkert lika fascinerande och välformulerade, I'm sure. På bokfronten har jag gjort mig själv besviken, har långt ifrån hunnit läsa så mycket som jag hade planerat. När jag kollar igenom bloggen från det gångna året så tjuter nördalarmet. Sherlock Holmes, Lie to Me, House, Top Gear, böcker, Neil Gaiman, gamla filmskådisar osv osv.

Och i det verkliga livet... Jobbar kvar på samma gamla jobb, med samma gamla gnäll. Men ny utbildning leder förhoppningsvis till ett nytt liv som bibliotekarie! Jag gillar Uppsala och skolan och utbildningen i allmänhet, med vissa undantag (elaka lärare, försenade tåg). Men det känns bra att vara på väg någonstans, till slut, efter alla år på universitetet.

Annars vet jag faktiskt inte, jag får väl göra mer research på vad som egentligen har hänt mig 2010 och återkomma igen, 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar