onsdag 8 december 2010

Library lover


Sjukt trött i dag. Sov dåligt i natt, som vanligt kanske jag ska säga. Jag har så jäkla svårt att somna ibland och det finns inte direkt något man kan göra åt det. Kanske kanske jag inte skulle ha läst i 45 minuter innan, men jag måste! Har fått lite sprutt på läsning, THANK GOD. The Woman in White har börjat bli riktigt spännande, det är ju trots allt den första sensationsromanen (och den bästa som en blurb på baksidan optimistiskt informerar mig).

Men jag har en sak att erkänna också. Jag var på biblioteket i dag och var tvungen att köpa en kasse för att bära hem böckerna. Vem är det nu som är optimist?! Har knappt tid att plugga! Men jag resonerade så att de flesta av böckerna jag lånade var på svenska, och sådana böcker tar inte lång tid att läsa ut! True story.

(Bland annat lånade jag Mare Kandre, som Horace kallade för Sveriges svar på Kafka. Fint ska det vara!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar