fredag 11 mars 2011

At work

Nu är första kvällspasset på egen hand klart. Jag sprang fram och tillbaka mellan dörrarna som en skållad råtta bara för att dubbeldubbelkolla att de verkligen var låsta. Annars gick det bra tror jag, kunde hjälpa de flesta studenter genom att låtsas att jag visste vad jag höll på med. Det som tar längst tid är att ställa ut böcker i hyllorna eftersom jag inte hittar så bra än. Men det kommer väl det också.

Förresten har vissa besökare väldigt, väldigt svårt att plocka undan efter sig. Tog en rund på övre plan och hade hela famnen full med tomma muggar och bananskal. Ville skrika "din mamma jobbar inte här!" på någon, men det var bara jag kvar. Annars var nog alla låntagare väldigt snälla, så det är skönt i alla fall.

Nu är det snart dags för studiebesök på KB. Fram med cigarrerna och fickpluntan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar