tisdag 22 mars 2011

Tisdag

Tisdagar brukar vara en av mina favoritdagar just på grund av det utmärkta TV-utbudet. Tyvärr har Trean slutat visa The Mentalist så då återstår endast House. Men det är inte fy skam det. Annars har jag jobbat i dag och sedan har man inte tid med så mycket annat. Fast jag har faktiskt pluggat lite, väldigt lite. Men det är mer än jag brukar göra. Annars spenderar jag ganska mycket tid på att tänka på att jag borde plugga.

Jag har börjat på en ny bok, Man Walks into a Room av Nicole Krauss. Ska ju lyssna på henne på Internationell Författarscen i maj, så det kanske är bra att ha läst något. Boken handlar om en man som hittas helt utmärglad i Nevadaöknen utan några som helst minnen efter 12 års ålder. Jag har inte hunnit så långt hittills, men den är ganska fascinerande. Väldigt välskriven också. Nu när jag pluggar försöker jag läsa korta böcker så jag ska slippa sitta med de i flera månader och ha dåligt samvete. Det har fungerat ganska bra hittills faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar