torsdag 10 mars 2011

Day 24 – A book that you wish more people would’ve read


Det finns en del... Men kanske Jane Eyre är den som jag helst vill tvinga folk att läsa. Om jag skulle ha blivit lärare så skulle den definitivt funnits på läslistan, hur lång den än är. Annars är det väl favoritböcker som man helst vill att andra läser. Typ allt av Neil Gaiman, Catch-22, The Great Gatsby... Listan kan nog göras oändlig, men det skulle nog inte vara så kul för mina få bloggläsare.

Den främsta anledningen är att jag vill ha någon att verkligen diskutera med. Inte bara säga "den var bra/dålig/okej". Verkligen diskutera, eller obesess over. Så jag borde skaffa mer boknördar som vänner, men det skulle nog bara lösa problemet kortsiktigt. Det gäller ju att läsa samma typ av böcker också och det är princip omöjligt, som att finna sin själsfrände. Nej, tack gode Någon för Internet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar