söndag 17 augusti 2008

Bokbord längs Drottninggatan

Synd på vädret bara, annars var det rätt hyffsat med folk. Man fick stå och trampa lite på varandras tår och putta lite dirskret på de andra för att de skulle flytta sig från just den boklådan. Alltså, kulturfestivalen i Sthlm anordnar det här varje år och olika antikvariat, butiker och privatpersoner säljer böcker på rad.

För mig gick det trögt i början, jag tror jag var ovan. Gjorde en dålig deal med böcker jag egentligen inte ville ha. Sedan efter någon halvtimme kom jag i gång. Hittade till min stora förtjustning två biografier om T. E. Lawrence för bara 10 kronor styck. Dagens kap tyckte jag (han som sålde dem kommenterade att det var billigt). Sedan blev det lite crazy i den engelska pocket-deckar-lådan. Jag menar... 5 spänn/bok är ingenting. Hittade lite konstiga Penguin-utgåvor först. Sedan... sedan hittade jag säkert tio stycken Dorthy Sayers som jag köpte. Helt crazy. Nu kan jag läsa henne tills jag spyr.



Det absolut bästa på hela dagen var den här gratisboken av August Strindberg. Giftas II i feministisk bearbetning...

Sidorna var helt blanka ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar