lördag 9 augusti 2008

But... they never find the truth!

Hm, det var ett tag sedan... Och senast skrev jag på engelska. Nu funderar jag på om jag helt ska överge dagboken på Helgon för att börja blogga istället. You know, reach a bigger audience. Eller inte. Hittills har den här bloggen varit ganska (mycket) nördig och det kommer den nog att fortsätta att vara, fast jag lär väl blanda in andra saker också nu.

Just den här helgen sitter jag inne och pluggar inför tentorna. Rätt passande väder, men jag kan inte koncentrera mig i alla fall. Vet inte om min hjärna börjar känna sig överbelastad men jag känner mig rätt nöjd. Ingen panik (bara en liten panikattack i morse, men det var inget farligt). Så i dag har jag passat på att se tre avsnitt av Arkiv X, de tre första till och med. Förstår inte hur jag vågade sitta och kolla på det där alldeles själv klockan nio på kvällen när jag gick på mellanstadiet. Men jag har alltid tyckt att den där vinjetten är så betryggande på något sätt, nästan mysig. Haha, jag var modigare när jag var yngre...

På tal om en annan nördgrej så hittade jag linblomste häromdagen. Nu ska jag bara baka madeleinekakor och sedan är jag redo. Men det innebär att jag måste hittade de där speciella snäckformade bakformarna. Mycket hårt arbete bara för att kunna läsa Proust, men jag vill att allt ska vara perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar