måndag 18 augusti 2008

The Golden Warrior

Ibland kommer jag in i vissa perioder då jag inte kan sluta tänka på vissa saker. Som nu till exempel... Robert Downey Jr och Lawrence of Arabia. Ja, eller T. E. Lawrence kanske jag ska säga. Tänkte ta och läsa en av biografierna rätt snart, kanske om bara några minuter faktiskt. Vet inte varför jag har fastnat så mycket för just den personen. Såg filmen i julas och blev helt frälst, att en sådan gammal och extremt lång film om krig kunde vara så bra! Men jag försöker fortfarande vara lite försiktig med vad jag tror på, jag tyckte en kille på TV sa det så bra, att filmen kanske inte 100% stämmer överens med verkligheten men att den stämmer med myten som Lawrence ville skapa om sitt liv. Och sedan älskar jag det där citatet, som jag inte vet vart det kommer i från.




I kväll slog jag på stort och gjorde en blåbärspaj och en mjuk pepparkaka. Det är faktiskt kul att baka. Fast jag missade ungefär hälften av smöret i pajen så den blev väl lite halvbra. Jaja, får hålla mer nogrann koll på det där nästa gång...

Usch, det är så irriterande att ha ett sådan oflexibelt jobb. För det första går det tydligen inte att ta ledigt ens en dag trots att man lämnar in ansökan en månad innan. Sjukskrev mig istället, så f u arbetet. Plus att jag inte vet hur jag jobbar förrän två dagar innan vilket i sin tur innebär att jag inte kan planera något. Nu är det dels Alex bye-bye-fest och Linnea och Samuels inflyttningsfest. Och jag har nada clue om jag kan eller inte. Jag är så trött på det där arbetet vilket är hemskt eftersom det är bra betalt (enligt min standard åtminstone) och jag verkligen, verkligen, VERKLIGEN gillar att ha mer än 2 500 varje måndad.

Ngk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar