fredag 22 augusti 2008

No big sleep for you Raymond

Har börjat med min hemtenta till detektivroman-kursen nu i alla fall. Det är något. Använder just ingen sekundärlitteratur vilket känns helt superflummigt. Men min lärare sa inget om det så jag antar att det inte är obligatoriskt. Just nu går det extremt trögt, jag blir distraherad nästan hela tiden. Som tur är så ska det bara vara 10 000 tecken som är ungeför 4-5 sidor. Inte så farligt egentligen, men det gäller ju att få med allt och göra relevanta obeservationer. Ska nog försöka referara till andra verk i fortsättningen, det känns så konstigt att bara anta att saker är allmängiltiga.

Såg mitt betyg för områdeskunskapen på nätet, ett C. Jag blev lite besviken på provet, för egentligen trodde jag på ett B. Men sedan kom jag på att de räknar med de muntliga presentationerna också och dem fick jag typ C på. Så det kan hända att jag fick bättre på provet, vem vet? Ska kolla med José sedan.

På tal om något helt annat så är jag så himla förtjust i Ba'al i Stargate. Speciellt nu när han inte pratar så konstigt längre. Och utan alla töntiga kläder och den kitschiga inredningen. Nä, Ba'al i svart kostym och slips. Me like. Dessutom trodde jag att jag skulle garva ihjäl mig den där gången då Sam, Jacob och Ba'al hjälptes åt med the Ancient-mojängen för att stoppa the Replicators:

Sam: "Thanks for the help."
Ba'al: "Good luck." (fades out)
Jacob: "That was just creepy..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar