lördag 16 augusti 2008

Fascination

Är det något jag inte kan göra så är det att lyssna på musik som vanliga människor. För det första är jag extremt kinkig med vad jag lyssnar på (men jag har blivit bättre), men framför allt kommer jag in i perioder då jag bara lyssnar på en låt hela tiden. "Fascination" med Alphabet just nu (är med i reklamen för Coca-Cola Light). Förra perioden var det Coldplays "Viva la vida" (älskar den!).

Just nu läser jag...

...och jag överraskar mig själv med att gilla den och inte vara så skeptiskt inställd. Ja, den känns fortfarande väldigt fan-fiction (inte för det nödvändigtvis är dåligt), lite småtöntigt ibland. Men nu när Edward inte är med lika mycket så är det mindre snack om han välskulpterade bröst. Seriöst, tioende gången jag läste om det höll jag på att dö av... pinsamhet. OK, en gång, men i varje kapitel? Fast nu finns förstås Jacob... Geez...

På tal om fan-fiction så är det i princip omöjligt att hitta bra PB-fics. Det är rätt irriterande och jag har ändå inte så sjukt hög standard. Men jag hittade en som var prefekt, författaren har skrivit en del Heroes-fics innan som jag läste.

Skrev min grammatik-tenta i dag. Eller ja, språkfärdighetsprov hette det väl. Det gick väl ungefär som jag hade trott eftersom jag inte hade pluggat så mycket. Hoppas på ett B, men tror snarare på C. Är relativt säker på att det blir godkännt. Shit, vilken ångest att få U, det har jag aldrig fått i mitt liv. Peppar peppar.

Oh. My. God. Världens snyggaste bild på Mahone! Mitt i-landsproblem den senaste veckan har varit att alla bilder på honom blir så konstiga. Hm... Det kanske är profil som gäller för William Fitchner. Shit... Be still my beating heart! Those eyes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar