lördag 30 augusti 2008

But his eyes didn't glow

Yikes. Jag blir helt nervig och nojig av att jobba natt i tunnelbanan inne i stan. Folk är obehagliga när de är fulla och inte så förstående. Några killar blev skitsura när jag inte hade några remsor att sälja. Man pratar med dem i normal samtalston men de hetsar ändå upp sig. Sedan kommer det kunder som är skitsnälla, som en kille som hade blivit spöad. Skitläskigt. Fast han verkade OK, bara sår i ansiktet och sedan var i och för sig hela hande blodig... Jag ringde efter en taxi till honom, vet inte om vi får göra det egentligen men skit samma. Han var så sjukt tacksam att jag nästan fick dåligt samvete för att jag inte gjorde mera.

Slutade halv sju i alla fall och tog tuben hem. Har hittat en fördel med att tunnelbanan går dygnet runt på helgerna och det är att jag alltid kommer hem och slipper nattbussa. Inte för att jag har behövt göra det ännu... Jaja, likadant pass i natt. Ska ta med mig mina sci-fi-tidningar som är perfekta att läsa där, försökte läsa Eclipse men tappade koncentrationen lätt.

När jag kom hem somnade jag direkt och var död ända tills Jenny ringde på min mobil klockan två. Skulle nog ha sovit ännu längre. Hade värsta skumma drömmen som stör mig nu. Skyller på för mycket SG som vanligt. Den här gången gick jag och var angsty över att man inte kunde lita på någon för det visade sig nästan alltid att folk var Goa'uld. Realistiskt va? Hur som helst hittade jag ett gevär och sedan kom Daniel och jag siktade på honom för jag trodde han var en Goa'uld. Srsly Sofia? Put down the gun... Vet inte om jag skulle ha skjutit honom för det var precis då som Jenny ringde.

Som tur var. Daniel har redan dött för många gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar