måndag 23 februari 2009

No more Oscars for Joaquin Phoenix

En sak kan man ju i alla fall säga om Hollywood och det är att det aldrig blir tråkigt där. I natt hölls den 81:a Oscarsgalan som så vanligt innehöll en del vackar skådespelerskor i vackra, specialdesignade märkesklänningar. Jag sov. Vilken filmnörd va? Jag ställde DVD:n och spelade in skiten för DAMNIT jag behöver min sömn. Skulle knappat pallat dagen annars.


Hur som helst så var Ben Stiller höjdpunkten. Han drev med Joaquin Phoenix som bekant har slutat med skådespeleriet för att istället på att satsa på en karriär som rappare. Jepp, det är sant.


Eller är det? Vissa säger att Phoniex bara fejkar, att det hela bara är ett enda stort skämt. Om man nu skämtar så är han fan bättre än Ashton Kutchner. Phoenix gjorde för ett tag sedan ett bisarrt besök hos Letterman där han knappt sa ett ord (och när han väl gjorde det så talade han bokstavligen i skägget). Weird weird weird. Letterman lyckades skämta mycket och publiken skrattade. Phoenix svor när Lettermans side-kick (flinten) skrattade. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro. Men som sagt, jag gillar när kändisar beter sig underligt.

1 kommentar: