fredag 6 februari 2009

Why, oh why?!

Varför är jag den enda som inte har över 150 vänner på Facebook? Jag har cirka 30 och jag börjar få ångest. Men allvarligt talat, hur får man så jäkla mycket människor på sin vänlista? Lägger folk till folk som de bara har träffat en gång under två sekunder på stan eller är det faktiskt bara jag som är så jäkla osocial så jag bara kan skrapa ihop 30 pers? Jag vet ärligt talat inte. Jag vet också att det finns människor som jag inte har lagt till.

Kanske ska jag ge mig själv som uppdrag att nästa vecka försöka adda så många människor (och andra) som jag kan? Ok, nu lade jag till en, bara för att. Men jag kanske tänker för mycket på det här? Jag får skylla på att jag inte har något jobb och att jag inte träffar nya människor så ofta. Vilket är en lögn eftersom det finns flera tusen nya människor att träffa på Universitetet.

Jag tror inte att jag är tillräckligt social för Facebook helt enkelt. Eller så träffar jag helt fel människor. Oaddbara människor. För jag känner att vissa saker vill man hålla privat när man inte känner folk så bra. Som typ att man är världens mest osociala TV-nörd som har ungefär hundra favorit-TV-serier.

Sedan finns det ju de där människorna som inte har Facebook (ungeför som att ha missat det där med att upptäcka elden) ännu, ett utdöende släkte som faktiskt inte vil spy ut hela sin levnadshistoria på Internet. Vilket är synd för mig för då kan jag inte adda dem.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller över 150 vänner på Facebook, jag har 63 st, nu när du addat mig ;) Det är vänner, gamla klasskompisar, arbetskamrater, internetvänner osv. Jag är inte vän med någon jag inte har kontakt med. Många acceptera ju folk bara för att det ska se mycket ut.

    SvaraRadera
  2. När jag precis hade skaffat Facebook letade jag rätt på alla mina gamla gymnasieklasskompisar och lade till dem, bara för att jag tyckte det var så roligt. :P Vi har aldrig skickat några meddelanden till varandra, vi bara ligger där på varandras kompislistor. Heh. Sen har massor av Samuels kompisar lagt till mig/jag lagt till dem, trots att vi inte har någon direkt nära relation. Och så hjälper det ju att vi är typ 80 pers i klassen.

    ...så ja, i själva verket är det en försvinnande liten del av mina vänner på Facebook som jag pratar med regelbundet. :P

    SvaraRadera