torsdag 26 november 2009

I kassan på Åhléns

Jag: Hej, jag har en rabatt-kupong, gäller den på den här skålen [20% på glas och porslin]
Snälla tjejen i kassan: Hm, jag vet inte. Jag ska fråga [vänder sig till äldre tant bakom sig]. Gäller den här kupongen för den här?
Tanten: Nä det gör den inte [tittar stint på mig]. Här står det glas, sådana som man dricker ur [ser på mig som att jag är en idiot], tallrikar, sådana som man äter ifrån [ätande rörelse med handen] och muggar, sådana som man dricker i från. Den här skålen är inte glas eller porslin!
Jag: GULP.
Snälla tjejen i kassan: Eh, tyvärr.
Jag: [Stora ögon] Tack ändå.

Slutsats: Jag är en sådan jävla MES. Jag har aldrigt blivit så sjukt illa behandlad av butikspersonal. Herregud. Johanna bara garvade när jag berättade det och det gjorde jag också lite. Pappa sa att jag borde ha sagt till henne eller bett att få prata med hennes chef. Jag vet inte... Önskar bara att jag hade sagt något. NU kan man inte precis gå tillbaka och skälla på tanten.

1 kommentar:

  1. Nä, stackars dig! Dumma kärring, de va väl än GLAS skål?! =) hehe..

    SvaraRadera