torsdag 19 november 2009

Jag drunknar i presenter

Innan jag skriver om födelsedagen så måste jag bara berätta om min knasiga dröm. Det brann någonstans och alla kutade omkring och letade efter hinkar och vatten. Jag hittade inget av dem, men däremot massa med dyk-prylar. För ja, om det blir mycket vatten så behöver man ju rädda folk från att drunkna. När det brinner?! Bristen på logik i drömmar är skrämmande. Men jag hittade en liten andingspryl som man kunde ha när man dök. Såg ut som en lite hörsnäcka, fast det var en liten luftkudde bara. Man skulle typ ha den i munnen när man dök och när luften tog slut så bet man bara på den så fick man ny. Vet inte om det skulle funka i verkligheten, men jag funderar på att ta patent på den i fall att.

Födelsedagen var både jobbig och rolig. Det jobbiga var att åka till skolan klockan två och sedan försöka ta sig ifrån stan klockan fem. JÄVLA RYSS-GUBBE. Det var sådant jävla kaos inne i stan, satt på bussen i säkert 40 minuter totalt (den tar 10 i vanliga fall). Plus att det är rusningstid. Helt sinnessjukt var det. Kom väl hem halv sju typ. Pappa hämtade mig vid Åkeshov för jag var trött och blöt och grinig. Han hade köpte smörgåstårta (så jäääävla god) på ICA Viksjö och dessutom satt upp en skohylla (present).

Vid sju-tiden kom mamma, mormor och Lotta. Jag har inte träffat Lotta på hur många år som helst och de jävlarna hade hållt det hemligt att hon var här i en hel vecka. Haha, jag blev så jävla chockad när jag öppnade dörren. Första tanken var hur annorlunda mamma såg ut. Hahaha... Sedan åt vi smörgåstårta och sobet. Mums i magen!

Fick massa presenter. Två böcker (bara, lite besviken), en av Marilyn Monroe (My Story) och en deckare som heter The Language of Bees. Av pappa fick jag en liten köksradio, av mormor fick jag pengar (yay), av mamma fick jag ett fint överkast och massa små julprylar och av Lotta fick jag godis och en tomte. Sammanfattningsvis en bra födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar