tisdag 10 november 2009

Nöff nöff


Nu har jag i princip slutat lyssna/kolla på eller läsa nyheterna om svininfluensan. Jag får bara grav ångest av det annars. Som om jag inte hade bättre saker att oroa mig för. Nu verkar man inte få vaccinet förrän i början av december (låter vagt) om man är normal. Det konstiga är att det är 20-40 år som drabbas hårdast men ändå kommer de att vaccineras sist. Logik? Ja, man fattar såklart att gamla och unga och sjuka är svaga men ändå... Känns orättvist. Det är ju vi som springer omkring och smittar folk. Dessutom kommer magsjukan också, vilket är nästan ännu värre. Fatta att få båda på samma gång. Stay away om ni är sjuka säger jag bara.


Man borde ju inte nojja, men det är inte så lätt när det varje dag på löpsedlarna står saker som DÖD och KAOS och RUSNING. Får man några bra nyheter också? Tyckte jag hörde något om en kanal eller tidning som bara tog upp bra och glada nyheter. Ska nog börja prenumerera på den...

1 kommentar: