lördag 17 april 2010

Att jobba eller att inte jobba

Efter att bara att jobbat ett pass den här veckan så fick jag ångest och grabbade åt mig allt jag kunde nästa vecka. Två heldagar borde dämpa den värsta jag-har-inga-pengar-nästa-månad-ångesten. Det blir nog inte så mycket ändå, men jag får snåla och sedan kommer skatten tillbaka så det borde gå bra.

Vad som stör mig lite är att jag knappt hinner läsa något. Under några månader så har jag kunna läsa hur mycket som helst eftersom jag har haft så få föreläsningar. Men nu har det tagit stopp, trots att jag har flera böcker på lut. Jag ägnar istället all (relativt) min tid åt Tove Jansson, så efter hemtentan är skriven så borde det vara lite lugnare. Jag har till och med en idé om vad jag ska skriva om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar