söndag 4 april 2010

Påsken som går

Det är kanske dags att skriva lite istället för att bara lägga upp bilder i bloggen. Påskhelgen har varit lugn och, bäst av allt, fri från sill. Pappa och jag vägrade helt enkelt påskmat och i går lagade jag istället en mumsig paj med tomater, basilika, vitlök och mozarella. Pie fo' life, säger jag bara. I dag kom mamma förbi med påskägg och fika. Dessutom fick jag en liten peng också. Yay! Jag försöker ligga lågt med spenderandet den här månaden nämligen. För snart tar CSN-bidraget slut och då får jag klara mig på min lön. Men det ska nog gå det!

Just nu är jag inne i en Tove Jansson-koma. Först Sommarboken som är en "vuxenbok" (fast hennes böcker har inga åldergränser) underbart stämningsfull bok. Jag förstår inte hur hon gör för att pressa in så mycket i så lite text. Sedan har jag också läst Muminpappans meoarer och börjat på Farlig midsommar. I dag eller i morgon ska jag dessutom försöka hinna med lite facklitteratur, sådant kan alltid vara spännande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar