fredag 30 april 2010

Bookish

Just nu går det trögt på läsfronten, framför allt eftersom jag har haft en del plugg och en del jobb. Men nu när min kurs är slut så hoppas jag kunna läsa mer. Som vanligt har jag börjat på flera böcker, men just nu är det en bok som heter The Little Stranger av Sarah Waters som är mest intressant. Jag vet inte var den kommer att ta väg men den handlar om ett nedgånget hus, en nedgången familj och en ganska nedgången läkare. Intresset för Howard's End och The Heart is a Lonely Hunter är inte så stort nu, men det ska nog ordna sig.

Typiskt nog var jag på Läkarmissionen i går och hittade fem nya böcker. Bland annat en bok som jag inte köpte på Coop för några veckor sedan eftersom den var alldeles för dyr. Eftersom jag nästan aldrig köper svenska böcker på pocket så har jag missat att de har höjt priserna. 77 kronor ville de ha för fanskapet, men jag svor till och slängde tillbaka den i hyllan. Så nu kostade den bara fem kronor på Läkarmissionen. Yay!

Nä, nu ska jag mata en gnällig katt för hans ägare har övergett honom i helgen.

1 kommentar: