tisdag 27 april 2010

Hippan


Jepp, det var den helgen. Och måndagen. Plus nästa hela tisdagen. Vad duktig man känner sig när det är mycket att göra. I fredags stack jag till Linköping för att överraska Linnea. Paranoid satt jag på bussen till Patrik och hoppades att Linnea inte skulle kliva på och avslöja möhippan. Men det gick bra och på morgonen kunde vi skicka iväg en Axel med uppdraget att grundlura Linnea och få henne att gå med våran smått religiösa/crazy Aloe Vera- förening. Vi stormade (snubblade) in med lakan över huvudet och våran sång skallade (fnissades fram) i trapphuset. Som tur var så blev offret överraskat! Sedan följde en intensiv dag i Linköping på jakt efter diverse ledtrådar. På vägen hem var jag halvdöd men som tur var hade jag bokat första klass på X2000 så jag kunde svulla med godis i ett säte som kändes som en fotölj. En mycket bra och rolig helg helt enkelt!

Nu är jag också rätt död, efter en heldag på jobbet. Jag ska försöka skriva lite på hemtentan i Jansson-kursen, men får se hur det går. I går fick förresten Word spatt och helt plötsligt var hela filen borta. Det var hemskt. Jag var gråtfärdig, jag svor, jag slängde till och med dramatiskt i en dörr. Men pappa kunde som tur var rädda texten, så jag fortsatte efter en stund. Datorer är inte att leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar