söndag 11 april 2010

Mentally unstable like a fox


Jag har haft ett biosug i magen ganska länge, men inte haft lust att knata iväg och se en film själv. Som tur är så lyckades jag övertala Johanna att följa med och se The Fantastic Mr Fox igår. Verkligen en supermysig film som var smårolig hela tiden. Fast det var irriterande att paret bredvid mig satt och upprepade ord på engelska och även gjorde ljudeffekter när det var spännande eller sorgligt. Nu gillar jag också att leva mig in i filmer, men jag sitter ju inte där och överdriver. Jaja, det är i alla fall bättre än om någon är totalt ointresserad av filmen så jag ska inte klaga! Igen.

Söndagar är rätt lustiga dagar. Jag går mest och väntar på att veckan ska börja om igen och får ingen ro i huvudet. Mina favoritdagar är nog tisdagar, torsdagar och fredagar. Lördagar borde vara bra, men de fungerar inte i praktiken eftersom man då ofta känner att man absolut måste göra något bara för att man är ledig. Då är nog fredagar bäst, för då sträcker hela helgen ut sig framför en, som en hägrande oas i en annars ganska torr öken. Torsdagar gillar jag bara för att de hänger med fredagar, de blir coola by association. Tisdagar är sköna för då är måndagen äntligen över.

Så i dag ska jag enbart ägan mig åt att läsa, kolla på film och googla bilder på Robert Carlyle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar