torsdag 15 april 2010

Happily ever after

Bästa avsnittet på hela säsongen, självklart med Desmond. Det handlade i princip bara om honom, men när han gör sina små resor så blir det så. Jaja, nu ska jag inte skriva mer.

I kväll är det Tove Jansson-kursen igen. Det är riktigt intressant att läsa henne som något annat än Mumin-tanten. Det finns så mycket eftertanke bakom "barnböckerna". Boel Westins "biografi" om henne (Tove Jansson - Ord, liv och bild) är fantastiskt intressant. Jag önskar jag hade råd att köpa den men den kostar över 250 kr...

I morgon ska jag jobba. Äntligen kanske jag ska skriva. Fan, jag som hade behövt jobba mycket den här månaden. Får hoppas på ett överflöd med pass nästa vecka! Jag har bokat upp mig så mycket som möjligt på intresselistan, men man vet ju aldrig.

Eftersom det är vår så lyssnar jag på Monica Zetterlund nu. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar