söndag 23 maj 2010

23

Ikväll sänds sista avsnitten av LOST i USA. Sista minutenresa någon? Jag får stanna hemma och vänta tills TV4 behagar visa dem. Eller inte.

Usch. Jag har lite (mycket) ångest inför Slutet. Det är hemskt. Jag har levt med serien i flera år, sedan 2004 tror jag. Jag minns det första avsnittet, jag minns hur jag tänkte "WOW" när sluttexterna började. För jag visste redan då att den här serien skulle bli min serie. Självklart har jag inte alltid tyckt om allt i serien, eller om karaktärerna. LOST är inte perfekt. Men det är damn close. Fan, jag tror det är dags för en LISTA.

Favoritkaraktärer i LOST:

1.) Desmond. Alltså herregud den mannen kan konsten att fascinera. För det första är han jävla snygg, crazy eyes or not. Han är totalt galen ibland. Stupfull emellanåt. Flawed. Och hans historia med Penny... Jag gråter nästan när jag tänker på avsnitt som "The Constant". Han kan resa i tiden, han ser in i framtiden och han ser ut som Jesus. Och han är tål elektormagnetism.

2.) Ben. Vad kan man säga? Michael Emerson spelar så sjukt bra. Han kan leverera repliker som ingen annan och upphör aldrig att förvåna en. Läskig och tilldragande på en gång.

3.) Kate. Emellanåt har jag inte gillat Kate. Hon har alltid varit ett irritationsobjekt eftersom hon hamnade in någon slags kärlekstriangel med Jack och Sawyer. Men hon är stark, trots att hon i senare säsonger blev tillbakaputtad av författarna. Synd. Andra starka kvinnliga karaktärer har varit Claire, Juliet och Rousseau. Gillar dem alla väldigt mycket.

4.) Locke. Det måste göras. Han är awesome, vare sig man hatar eller älskar honom. Han har hela tiden varit på öns sida, han har hela tiden vetat att den är speciell. I sista säsongen tog relationen mellan "honom" och Jack en intressant vändning.

5.) Charlie. Underbara, söta, olyckliga Charlie Pace.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar