torsdag 20 maj 2010

Hot and cold

I dag har varit fruktansvärt varmt, men jag har mest suttit i skuggan och snytit mig. Har ju lyckats åka på en förkylning lagom till högsommarvärmen. Det ger mig i och för sig mig en anledning att inte gå ut, för herregud vad vädret är obarmhärtigt! Jag som älskar den svala våren, då man kan njuta utan att förvandlas till en lite blöt pöl. I alla fall så lyckades jag lämna tillbaka lite böcker på biblioteket samt dumpa några på Läkarmissionen. Fick bara med mig en hem, Bildhuggarens dotter, som är Tove Janssons självbiografi.

Det har varit mycket på jobbet. För mycket. Jag förstår inte logiken i att bara ta in två studenter ena dagen, trots att en heltidare är borta och nästa dag låna ut några till en annan avdelning. Det är ju trots allt vi som sitter med skiten klockan halv sex. Men jag har nog ganska hög arbetsmoral ändå, tyvärr. Fast gnälla måste man göra, det är bara hälsosamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar