fredag 21 maj 2010

Lost and found


Den 22 september 2004 crashade Oceanic Flight 815 på en ö någonstans i havet. Med på planet fanns en läkare, en gravid kvinna från Australien, en rullstolsbunden man, en f.d. rockstjärna, en labrador, en fånge i sällskap med en FBI-agent, en bedragare och flera andra karaktärer med tvivelaktigt förflutet. På ön fanns en monster gjort av rök, isbjörnar, onda människor, en man som spenderade all sin tid i en underjordisk bunker där han var 108:e minut tryckte på en knapp... LOST är, och kommer alltid att vara, min favoritserie. Den förändrade min syn på TV-serier och fick mig att bli en TV-nörd. Jag älskar film, men jag älskar TV-serier mer. Man får mer av historien, mer av karaktärerna, även om det ibland inte bara är något positivt. LOST är en science fiction-serie till en viss del och innehåller även gammal hederligt relationsdramatik. Jag har fyllt anteckningsblock med information om vad jag har hittat i avsnitten, jag har läst böcker som dykt upp i rutan för att få någon hum om vad som egentligen pågår. Men jag har inte den blekaste aning om hur det kommer att sluta. Ingen jävla aning. Och det är det bästa av allting, att LOST aldrig upphör att överraska.

1 kommentar:

  1. WOW, vilken resenssion! Ojj.. min stavning..
    aja, men spännande skrivet, bra och ordentligt, jag tycker du borde bli den nya filmkritikern!
    I WOTE FOR FIFFI!

    /Jenny N "Busiga Bibi" "ex-Neighbour" you know how I am, jag vet var din bil står!

    SvaraRadera