tisdag 25 maj 2010

The End


Jag vet hur det slutar nu, men ska så klart inte avslöja något. Så oroa er inte! Jag ska bara säga att jag är väldigt nöjd med slutet, det var fint, värdigt och perfekt för LOST. Det finns både kritiska och positiva omdömen på nätet, men screw them! Fast man ska nog passa sig jäkligt noga för spoilers. Mest irriterad blir jag på "men bla bla bla förklaras ju aldrig". Och? LOST handlar inte om att besvara ALLT. Gud vad störigt det skulle vara att ha en sådan säsongsavslutning då de betar av fråga för fråga. Jag tycker det är fruktansvärt spännande med lite frågetecken, eller åtminstone rum för egna idéer. Nu har jag hur som helst tänkt ta tag i första säsongen och se om allt från början. Om jag har tur så är jag klar lagom tills sjätte säsongen släpps på DVD.

Oj, jag låter så himla glad. Men det är sorgligt, för det är slut. Jag älskar verkligen den där serien. Det finns så tydliga minnen i min hjärna om ögonblick. Som när Locke och Boone hittar luckan i marken. Hur läskigt som helst! Och det där nödmeddelandet som sändes ut i en loop på franska. Isbjörnarna. Den svarta röken. Jacob. Vem som låg i kistan.

Och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar