söndag 2 maj 2010

Contrary to popular belief, I know exactly what I'm doing...


Jämfört med andra superhjältefilmer så har Iron Man lite udda dialog. Det är lite skruvat, lite nonsens och väldigt snabbt. Ungefär som Robert Downey Jr själv, så det passar honom som handen i handsken. Så emellan alla explosiva action-scener så är det extremt underhållande. Jag märkte knappt att två timmar gick. Dessutom, underbart bra skådisar. RDJ, Sam Rockwell, Mickey Rourke, Scralett Johanson och till och med Gwyneth Paltrow (som jag annars har svårt för).

Men måste de hångla på slutet? Jag gillar kemin de har, gnabbandet, det är kul. Hånglande är väl också kul men inte när det är en klyscha (fin utsikt, dramatisk musik, etc). Men jag ska inte hänga upp mig på det. Efter texterna fanns lite extra, vilket alltid är roligt. Gud vet hur många gånger jag har väntat i onödan på bion för att få se om det är något på slutet. Oftast är det inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar