söndag 6 februari 2011

Day 03 – Your favorite series

Bra fråga. Den bokserie som jag följer just nu är Laurie R. Kings Mary Russell-böcker. Men de har jag tjatat alldeles för mycket om redan. Jag kan inte riktigt komma fram till om jag tycker de är bra eller om jag bara läser dem för att de är så lättsmälta. Men jag gillar dem, annars skulle jag aldrig ta mig igenom tio böcker. Men det kanske är bara jag som har blivit en riktig boksnobb de senaste åren. Så går det när man läser littvet!

Annars finns det nog inga bokserier som jag följer så där hängivet. Det blir rätt uttjatat snabbt om man läser samma författare tio gånger i rad. Jag har gjort det misstaget förut med David Eddings och hans förbannade fantasyböcker. Tyvärr tror jag det de som fick mig att nästan helt sluta med fantasy och jag älskar ju vanligtvis sådant! I alla fall slutade jag med sådan där "riktig" fantasy med drakar, riddare och magiker, som utspelar sig långt borta i en avlägsen värld. Oh well.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar