tisdag 15 februari 2011

Day 12 – A book you used to love but don’t anymore

Som jag brukade älska... Kan inte komma på någon på rak arm, men jag kan tänka mig att många av de (häst)böcker jag läste när jag var yngre är rätt usla egentligen. Det fanns en Polluxbok som jag läste om hur många gånger som helst. Minns inte riktigt vad den heter, men den handlar om en pappa och hans son som äger ett stall men har ont om pengar. Och när en rik släkting testamenterar ett till synes värdelöst skrivbord till dem så tror sonen att släktingen har gömt något värdefullt någonstans på gården. Dark horse någonting? Kan den ha hetat det? Nej, den var något med "gåta".

Hur som helst så är det väl ett typexempel på skräplitteratur. Det var ju inte skräp då, men jag är säker på att det finns bättre ungdomslitteratur. Förresten brukade jag älska att läsa skräck, speciellt Stephen King. Men jag läste mig mätt, nästan illamående på honom. Och inte på hans klassiker heller, utan på lite udda titlar som Benrangel och Flickan som älskade Tom Gordon. Fast som jag minns det så var Hjärtan i Atlantis riktigt fin.

30 days of books.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar