måndag 14 februari 2011

Day 11 – A book you hated

Jag tror man lätt förtränger de där riktigt dåliga böckerna. Eller ja, de behöver inte ens vara dåliga, de kan bara vara svåra att komma igenom. Det är nog väldigt sällan som jag hatar böcker, hata är trots allt ett sådant starkt ord. Men ogilla kan man definitivt göra. Nu kommer jag så klart inte på en enda. Senast tror jag att det var Neuromancer som jag inte alls kunde njuta av. Har ingen aning om varför, det bara tog emot precis hela tiden. Uschligt minst sagt. Annars hittar man alltid något att gilla med en bok, en karaktär, språket, stilen, humorn... Men i den fanns absolut inget som min hjärna kunde relatera till. Och hälften av boken förstod jag knappt vad som hände. Typ som när man såg The Matrix för första gången. För den filmen är ju klart inspirerad av Neuromancer.

Nä, jag tvekar inför science fiction tyvärr. Kanske en dag vågar jag mig på Do Androids Dream of Electric Sheep? Men bara kanske.

1 kommentar:

  1. Haha, ingen kan konkurera ut Yger!!! Men man kan ju ha två :)

    SvaraRadera