onsdag 21 oktober 2009

Sofia & Julie & Julia

Jag hade en sådan där skitjobbig dag i går som var både kul och jobbig. Mamma och jag var inne i stan och såg Julie & Julia på Saga. Plus att vi åt yakinikku. Yum. Det var den roliga delen av dagen. Inte lika roligt var när min konsultchef ringer och vill att jag ska jobba i dag. Helst heldag men jag sa att jag bara kunde halv. Så eftermiddag it is. Piss. Det här var dagen jag verkligen hade tänkt råplugga (börja skriva på c-uppsaten bland annat). Men icke. Jag har inte hunnit läsa David Copperfield heller. Piss.


Men filmen var bra. Två sanna historier om Julia Child som revolutionerade matlagning. Jag budar just nu på hennes kokbok på Tradera. En fråga till alla Tradera-nördar som läser min blogg, hur går betalningen till? Man sätter väl bara över pengar på Traderas konto? Piece of cake? Om jag får böckerna så lover jag att bjuda på Julias "Boeuf Bourguignon".

2 kommentarer:

  1. När du vunnt en budning får du mail av säljaren och så får du sätta över pengar till säljarens konto. Alltså en vanlig överföring till ett prvatkonto...Piece of cake!

    SvaraRadera
  2. Och.... boeuf bourguignon är aldrig fel, nam nam nam... :)

    SvaraRadera