lördag 31 oktober 2009

Spola framåt

En dag ska jag berätta för er om min urhäftiga LOST-box som jag hämtade ut häromdagen. Endast för insatta kanske. Sååå cool. Har till och med plåtat den för att göra berättelsen så levande som möjligt. Men mer om det någon annan gång. TBC.

I dag tog jag i sann Martha Stewart-anda tag i pumpaskapandet. I år slog jag på stort med två pumpor, fast i mindre storlek. Den ena blev riktigt cool (den jag gjorde först och ansträngde mig mest med) medan den andra blev lite medel så där. Så nu lyser de upp mörkret i Backlura. Skulle vara kul att ha en i Åkeshov men man litar knappast på sina grannar. Medelåldern på mina grannar är förresten hööög. Någon på 90 år, flera över 70, någon annan över 50 och sedan en på 32 och så jag då. Kan kollas på birthday.se om man söker på gatuadress. Rätt skoj.

Men hur som helst. Fyrans stora premiär (skrev hon lätt sarkastiskt) av FlashForward. Har klart potential, men oftast är pilotavsnitt sjukt bra. Så jag bedömer helst inte serien på förhand. Väldigt mycket LOST/Fringe-känsla men utan J. J. Abrhams. Fast de är farligt nära att planka honom. Å andra sidan är Fringe en modern Arkiv X, så man kanske inte ska snacka skit... Några LOST-skådisar dyker upp i FF. Inte direkt till seriens fördel om den inte vill jämföra sig med LOST. Av intressa kan ju vara att alla de tre serierna produceras av samma TV-bolag, ABC.

Nu: sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar