söndag 21 september 2008

Good night, and good luck

Jobbar i natt också, varför får jag alla knäppa tider? Det var hur länge sedan som helst som jag satt på dagen. Nu är det bara kväll och natt. Vill ha ett femtimmarspass mellan elva och 16! I kväll/natt är jag först reserv och sedan ska jag sitt i Fridhemsplan södra i fem timmar tills stängning. Det var ett tag sedan jag stängde eftersom tunnelbanan går dygnet runt nuförtiden.

Det blir en massa med Selma nu. Och jag är lite överraskad att jag är intresserad av böckerna och tycker att de är bra. I och för sig är det lite stressigt att läsa dem, jag rusade igenom både En herrgårdssägen och Herr Arnes penningar till exempel. Men jag tycker fruktansvärt bra om Jerusalem, av någon underlig anledning. Trots allt tjat om Gud. Men hon skriver till lättillgängligt och med en sådan medvetenhet, allt känns trovärdigt och man ifrågasätter inte ens det övernaturliga.

Engelskan har tyvärr börjat komma i andra hand, men det känns som jag kan det bättre. Vi har tenta på AWL (the Academic Word List) på torsdag och jag har inte pluggat alltför mycket. Får ta det på måndag och tisdag och onsdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar