tisdag 9 september 2008

Oink Oink

Förresten, när jag satt på jobbet i godan ro och läste i lördags så ringde plötsligt telefonen. Klockan var cirka ett på natten, så samtal är inte så där jättevanligt. Det var en snubbe från trafikledningen så sa att det var en man som hade setts med kniv på tåget som stod vid stationen och att polisen var på väg. Jaha. La på. Sedan ringde det säkert tre gånger till och polisen kom. Först två - fyra, sedan två till och två till... Tror att de var tio personer till slut. De var borta en stund och sedan kom de utsläpande med en full kille som hade gått i genom spärrarna en stund innan. Vet inte om det var han som hade kniven, men han fick följa med farbror och faster poliserna i alla fall.

Sedan försvanna alla poliser, polisbilar, väktare och diverse Veolia-anställda och jag satt kvar där och undrade vad tusan som hade hänt. Ingen berättar någonting för mig...

Den här dagen var jobbig och då tryckte jag ändå i mig en näve Dextrosol. Blir så himla trött i huvudet av föreläsningar. I dag hade vi åtminstone ett seminarium så vi fick vara lite aktiva, riktigt kul faktiskt. Alla lärare är värsta flum, speciellt min SpA-lärare (språklig analys), hon är ganska ung och är så där självironisk och rolig som alla lärare borde vara. Eleverna sitter mest och fnissar.

Någon Selma har jag inte hunnit läst ännu. Det börjar se illa ut det här, det är så mycket annat att göra. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar