söndag 14 september 2008

River deep, mountain high

Ibland får jag känslan av att jag helt har missat poängen med att blogga. Som om jag väljer ut de delar av mitt liv som är minst intressanta och att jag nästan helt glömmer det viktiga händelserna. Eller tankarna. Whatever. Kort sagt, det finns en risk för att det blir ytligt. Men hey, that's life.

Den här helgen är jag helt ledig för omväxlings skull. Vet inte hur smart det är att plugga och jobba helger samtidigt, men pengar är pengar. Men det gör mig trött, annars använder jag helgerna till att hinna i kapp både plugg och sömn. Dessutom läser jag en liten extrakurs (Selma Lagerlöf) vilket verkligen inte var så smart. Jaja, det kanske blir heltidsjobb nästa år så skiter jag i pluggandet som har börjat tära på mig nu. Man slipper aldrig i från det, man tar med sig det överallt. Vill ha ett jobb som jag kan lämna kvar på jobbet.

En bra nyhet är att jag inte har lyckats bli sjuk ännu i alla fall! Fast det ska man nog inte säga högt för då är det kört. Iiih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar