fredag 19 september 2008

They fall the hardest

Min drömfilm är på väg att bli gjord:

- Sherlock Holmes
- Robert Downey Jr som Holmes
- Regi av Guy Ritchie
- Möjligtvis Jude Law som Watson (hur konstigt som helst, så konstigt att det kan fungera)
- Ingen Russell Crowe (tidigare tippad som Watson - USCH!)

Hur coolt är inte det?! Jag firar med bild på RDJ.



I dag hade förresten En förlorad värld premiär (här i Sverige alltså) och jag vill gå och se den, men samtidigt vill jag undvika den. Jag har alltid varit fascinerad av förhållandet mellan Charles och Sebastian och aldrig gillat Julia (kan ha berott på skådespelerskan). I nya filmen är det tydligen mycket Julia och av någon anledning ligger fokusen i trailern på Fru Katolik (Lady Marchmain). Jag tror jag ska se filmen, ha låga förväntningar, bli besviken i alla fall, deppa och sitta hemma och njuta av Brideshead på DVD istället. Vissa fick ju den i julklapp...

BTW, grattis till Jeremy Irons som fyller 60 bast i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar