torsdag 20 november 2008

Go iPod!

Har insett fördelarna med en iPod som man kan spela filmer på. Man behöver inte sitta vid datorn eller vid TV:n och frysa utan kan kura ned sig i sängen precis innan man somnar. Såg lite True Blood i går och blev nojig (det står vampyrer i varenda mörk hörna). Orkade inte se hela men såg klart det i morse precis när jag hade vaknat.

Det blev bio i dag, trots att jag behöver plugga. Men jag firade mitt B på lingvistiktentan och C på Lagerlöf-tentan. Såklart blev det Burn After Reading som jag inte hade hunnit så förrän nu. Skitbra film! Både rolig och rå, det som Coens gör bäst. Till och med Brad Pitt var bra och jag gillar verkligen inte honom. John Malkovich är som vanligt suverän, även om jag tycker att han är sjukt läskig. Tilda Swinton var med alldeles för lite, de borde använt sig mer av henne. Men som sagt, den var sjukt bra.

2 kommentarer:

  1. Åh, har du kommit på ett sätt för formatet på filmerna nu alltså? Vad mysigt det låter att kunna ligga i sängen o mysa med mr iPod! :P

    SvaraRadera
  2. Ipod som filmvisare är underskattat, helt klart! angående burn after reading.. så tycker jag att det var brad pitt som lyfte filmen två snäpp på egen hand.

    SvaraRadera