söndag 5 oktober 2008

Heart to heart

Jag vet verkligen inte vad som är grejen med alla SG-drömmar jag har hela tiden. Jag tror inte att någon TV-serie har figurerat så ofta i mina drömmar som Stargate. Den här var extra konstig för nu på dagen hände saker och jag läste om saker som påminde mig om drömmen. Typ som att äta råa hjärtan (läste "Love Medicine" av Louise Erdrich). Yikes. Det känns som att det borde vara symboliskt. Hur som helst var Daniel i trubbel som vanligt, han blev dubblerad och båda Daniel var Goa'ulds. Eller så delade han kropp med dem, typ som med Merlin. Jag var Sam som vanligt, men långt ifrån lika smart som hon är. Det är lugnt, jag är van.

Den här söndagen har jag ägnat åt att läsa klart novellerna tills i morgon. Erdrich "Love Medicine", Hemingways "Hills Like White Elephants" och Wells "The Country of the Blind". Lyckades till och med klura ut allegorin till Wells novell, något som jag annars brukar ha problem med. Vet inte vilken jag tyckte om mest, tror nog det var Erdrich. Den kändes mest personlig och ärlig. Har lite svårt får Hemingway, även om hans isbergs-metod är väldigt effektfull. Wells... Spännande men den gav mig inte så mycket, men jag ska helt klart läsa mer av honom. Har både The Invisible Man och The Time-Machine hemma.

Men min viktigaste bok just nu är Gaimans nya, The Graveyard Book. Är redan helt fascinerad av Silas och anar att hemska saker kommer att hända Bod (som om det inte kunde bli värre). Försöker ignorera den skeptiske och sarkastiske lilla Mattias Fyhr-rösten i min hjärna som kallar Stardust för bullshit. Shut up...

A2A i kväll. Fortfarande in denial angående Sam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar