onsdag 15 oktober 2008

This is insane



Fuck. Jag är så jävla nervös för Guy Richies nya film, Sherlock Holmes (enkel titel va?). För det första, det är Guy Richie! Ni vet han som gör brittiska gangsterfilmer om knark och vapen. I och för sig, nu när jag tänker på det, så är det väl det som Holmes är. Brott, mord, lite knark (inte opium btw som tidningen utan koll skrev, utan kokain och morfin). Inte så mycket vapen, men Watson får alltid ta med sig sin revolver så det kanske räknas. Men det är så mycket med, hur brottet löses, rationaliteten, Holmes leda på livet! Sa jag och hoppades på att han skjuter upp åtminstone lite kokain i filmen...

Nä, men jag är skitskraj. Det ser så perfekt ut på ytan. Robert Downey Jr som Holmes, Guy Richie bakom kameran och till och med Jude Law som Watson är passande (jag måste vara den enda som inte gillar honom). Sedan ska tydligen Irene Adler vara med, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Bara det inte blir någon liten gulliplutt-romans. Ugh. Man läser inte Holmes för att läsa om kärlek. Dessutom skulle jag blir djupt avundsjuk om någon hånglade med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar